Mobil reklam dünyasında dünyanın öncü isimlerinden Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GWI işbirliğiyle gerçekleştirdiği "Okula Dönüş Alışveriş Araştırması" ile öğrenci ve velilerin alışveriş tercihlerini inceledi, ve mobilin okula dönüş alışverişindeki önemini bir kez daha ortaya koydu.

Okula dönüş dönemi, markaların Digital Turbine’ın reklam çözümleriyle hedef kitleleriyle güçlü etkileşim kurmaları, satışları artırmaları ve kalıcı marka bilinirliği oluşturmaları için önemli bir fırsat sunuyor.

Araştırmalar gösteriyor ki, bu dönemde mobil oyuncular, mobil oyun oynamayan kitlelere kıyasla markalar için çok daha değerli bir hedef kitle haline geliyor. Okula dönüş sürecinde, mobil oyuncuların 15%’i gördükleri bir reklam sonrasında bir ürün satın alırken bu oran oyun oynamayanlara göre %6 daha fazla. Ayrıca, mobil oyuncuların %33’ü yeni markaları uygulama içi reklamlardan öğrendiklerini belirtiyor.

Özellikle ev eşyaları kategorilerisinde okula dönüş sürecindeki mobil oyuncuların alışveriş yapma olasılığı, oyun oynamayanlara göre 1.1 kat daha yüksek.

LG, 2025 AHR İnovasyon Ödülü’ne layık görüldü LG, 2025 AHR İnovasyon Ödülü’ne layık görüldü

Bu noktada, Digital Turbine, okula dönüş kitlesi tarafından en çok tercih edilen popüler uygulamalarda dikkat çekmeyi başarıyor. DT’nin video reklamları, sosyal medya ve mobil web videolarına kıyasla 9 ila 14 kat daha fazla dikkat çekiyor. Digital Turbine video reklamları 22 saniyelik bir dikkat süresine ulaşırken, sosyal medya reklamları 2.5 saniye ve mobil web videoları 1.6 saniye ulaşarak oldukça geride seyrediyor.

EMEA & LATAM Direktörü, Müdürü, Yeşim Öztekin, "Mobil oyuncular, uygulama içi reklamlara daha fazla ilgi gösteriyor ve bu etkileşimlerini satın alma davranışına dönüştürme olasılıkları daha yüksek. Markalar için bu, okula dönüş döneminde satışları artırmak ve marka bilinirliğini derinleştirmek adına mobil platformları güçlü bir araç olarak kullanma fırsatı sunuyor." dedi.

Kaynak: (Hibya Haber Ajansı)