Hande Yener'in rap'çi Tepki ile yaptığı 'Olmazsa Olmaz' şarkısı dün müzikseverlerle buluştu.
Dünya müzik tarihinde Hande Yener ileride literatürde şu şekilde anılacaktır; 2000 yılında müzikte bir devri kapatıp bir devri başlatan. Yeni Dünya düzeninin en ikonik sanatçısı. Her yaptığı bir öncekinden farklı olan, asla tekrara düşmeyen, seyircisine saygısı olan, kendini her daim geliştiren, müzik için yaşayan bir dünya starı. Hande Yener müziğin ve sahnenin önderi diyebiliriz. Hande Yener 'in 20.yıl albümü dillere marş olup listeleri alt üst ederken. 2021' in son günlerinde olduğumuz lu günlerde öyle bir tekli geldi ki. 2022 yılına hangi şarkı ile gireceğimiz belli oldu… Müziğin imparatoriçesi Hande Yener.
Gelelim yeni çalışmasına. Hande Yener'in rap'çi Tepki ile yaptığı 'Olmazsa Olmaz' şarkısı dün müzikseverlerle buluştu. Şarkı, 100 kişilik dev bir ekiple 4 ayrı mekanda 18 saat içinde tamamlanan kliple müzikseverler ve müzik otoritelerinden tam not aldı. Hande Yener ve Tepki ikilisinin birçok projeye imza atacağına eminim diyebilirim.
ECE TEMELKURAN’DAN “HEPBERABER”
Kitap okumayı, okuma bilincini topluma yayma konusunda bir seferberlik ilanı gerektiğini düşünerek sizlere yeni kitapları tanıtmayı amaç edinmiş bir gazeteci olarak bu haftanın kitabı.
Dört dilde yayınlanan “Hepberaber” bu defa Türkçe selamlıyor okuru.
Ece Temelkuran'dan "Hepberaber", arkasında durabileceğimiz yepyeni bir manifesto: Her şeye rağmen insana inananlar için, "hemen-şimdi" için...
Dün için pişmanlık duymak ya da gelecekteki daha iyi günleri beklemek yerine “hemen, şimdi için” düşünen ve umut eden yeni bir politik-duygu anlatısı olan HepBeraber Everest Yayınları’ndan çıktı.
Ece Temelkuran, her yerinden sökülen bir dünyada her şeye rağmen insana inanmanın büyüsüne dair bir manifesto sunuyor HepBeraber’de: Güzellik yaratmanın insanlığın kaderi olduğuna inanmayı seçenlere politik bir değişim için ahlaki bir sözleşme öneriyor. Şimdiye dek dört dilde yayımlanan HepBeraber, önümüzdeki günlerde üç dilde daha okurlarıyla buluşacak.
KALPSİZ BİR DÜNYAYA İNAT
“Bugün yabancılaştırılmayacak kadar insan kalbine yakın, siyasi kutuplaşmayla parçalanamayacak kadar güçlü sözcüklere ihtiyacımız var. Bu sözcükler nefes almak kadar vazgeçilmez olmalı ve her dilde aynı anlama gelmeli. Nefes alma hakkımızı talep eder gibi, öylesine doğal ve zahmetsiz bir biçimde, beraberce arkalarında saf tutabileceğimiz sözcükler olmalı bunlar. Böylece bizi bastırdıklarında, kesin olarak bileceğiz ki, nefes alma hakkımızı inkâr ediyorlar.”
ADA SANLIMAN - O GÜNLER
Evet geçtiğimiz gün Soho House İstanbul‘da benimde içinde bulunduğum İstanbul ‘un entelektüel kesiminin hemen hemen
A +++ bir zümrenin bulunduğu özel bir davetteydim.
O günleri en son Demet Akbağ’ın gişe rekorları kıran. Nadide Hayat filminde dinlemiştim. Ve o günler yıllar sonra Ada Sanlıman‘dan geldi… Şimdi Ada Sanlıman yeni teklisi O Günler‘e geçelim. Ada Sanlıman, sözleri Ülkü Aker’e ait olan, daha önce Selda Bağcan’ın ve Ferdi Özbeğen’in seslendirdiği “O Günler”i coverladı.
New York, New School for Jazz and Comtemporary Music’de eğitim gören Ada Sanlıman, çeşitli festivallerde ve seçkin mekanlarda sahne almaya devam ederken, farklı türlere uzanan repertuvarlarıyla ilgi görüyor.10 Aralık’ta DMC etiketi ile tüm dijital platformlarda yerini alan şarkının düzenlemesini ve prodüktörlüğünü ise Genco Arı üstleniyor. Sanlıman, kendine has ses rengini en iyi taşıyacak mikrofonu bulmak için 20’den fazla mikrofon denediği cover’ı, “Şarkının günümüz stillerinde hangi başlıkta anılacağını isimlendirmek istemem, çünkü herhangi bir müziğin türlere sıkıştırılmasını sevmiyorum.” diyerek anlatıyor.
GÜNÜN SÖZÜ: YAŞAMAK SADECE NEFES ALMAK DEĞİLDİR. YAŞAMAK SANATTIR.