GELECEK YÜZYILDA DEMOKRASİ KALIR MI?

Demokrasiyi hem kavram, hem de araç olarak o kadar çok kullanıyoruz ki, demokrasi denen şey, bir canlı olsaydı her hâlde nesli tükenme tehlikesi altında olurdu.

Pazar 18 Ağustos 2019 02:50
KAZDAĞLARI'NDA "CAMBAZA BAK" OYUNU VE GÜNDEM OLAMAYAN GELİŞMELER

Johnny Depp hayranlarının onun popülerliğini kullanarak kendi kültürlerini korumak için "Antik Yunan efsânelerinin dağı" diye sâhip çıktığı Kazdağları üzerinde oynanan oyun "kapalı gişe" devam ederken, arka taraflarda başka şeyler oluyor.

Pazar 11 Ağustos 2019 02:45
KAZ DAĞLARI'NDAKİ KAZ KAFALILAR

Bunları en bâriz şekilde 2013'teki Gezi Olayları'nda gördük. Süzme birer "Gezi zekâlı" oldukları anlaşılınca çadırlarını toplayıp ortadan kayboldular. "Mesele ağaç değil" idi, şimdi de ağaç değil. Çevre falan hiç değil. Yıllarca Kaz Dağları'nın virajlı yollarının üstüne adım başı inşa ettikleri otellerinden şimdi ahkâm kesiyorlar.

Çarşamba 07 Ağustos 2019 00:00
NE GÜZEL ÖLDÜ, NE GÜZEL OLDU!

Necip Fâzıl'ın dediği gibi "hiç güzel olmasaydı ölür müydü Peygamber!" Dersini çalışan öğrencinin sınavdan korkmaması gibi, ölümden korkup korkmamak da nasıl yaşadığımız ile ilgili bir duygudur.

Pazar 04 Ağustos 2019 01:00
İTHAL SAMAN, MUZ VE LEBLEBİ

Ülke gündemi bir taraftan çok değişken ama bir taraftan da "ana akım gündem" var. Devletler uzun vâdeli plânlar yapınca, bu ana akım gündemler de, yeraltı nehirlerin zaman zaman yeryüzüne çıkması gibi, hatırlanıyor.

Çarşamba 31 Temmuz 2019 00:00
3+1 EVLERLE DEMOKRASİ GELİŞİR Mİ? (SİYASAL ANTROPOLOJİ NOTLARI-13)

İnsan yapısı her şey gibi, demokrasinin de birçok eksiği var, ama bu, ondan vazgeçmemiz gerektiği anlamına gelmez.

Pazar 28 Temmuz 2019 03:10
MEVLÂNÂ'YI VE İBN ARABİ'Yİ NASIL KORUYABİLİRİZ?

Onların mânevî makamları bizim korumamıza muhtaç değil, ama bu iki ismi, onlar üzerinden oynanan oyuna dikkat çekmek için sembolik olarak seçtim. Yoksa, aynı durumda olan hem tarihî, hem de çağdaş İbn Sina, Farabî, Mısrî Niyâzî, Yahya Kemâl gibi birçok isim var.

Çarşamba 24 Temmuz 2019 02:35
FETÖ BENZERİ YAPILAR KARŞISINDA TOPLUM VE DEVLET YAPIMIZ

FETÖ ile mücâdele devam ederken, bu mücâdeledeki gevşeme ve yumuşama, herkesin mutâbık olduğu bir husustur.

Pazar 21 Temmuz 2019 02:55