EN "BEYAZ" TAKIM

Dozer Cemil Sezonu ilk haftasında bütün takımlarımız sahne aldı.

Çarşamba 21 Ağustos 2019 02:15
PİRUS ZAFERİ

Antik Yunan'da Epicurie Kralı olarak bilinen Pyrrhus (Pirus)'un Roma Ordularını mağlup edip zafer kazanmasına rağmen verdiği büyük kayıplar sebebiyle tahtını bırakmak zorunda kalmasına yönelik bir gönderme olarak günümüze kadar gelen bir deyim "Pirus Zaferi" sözü. Yani savaşı kazanıyor Kral Pirus fakat maliyeti çok yüksek olduğu için zaferin tadını çıkartamadan başlangıçtan daha geriye düşüyor sonuçta.

Çarşamba 14 Ağustos 2019 02:25
ÖZÜR YAZISI

Geçen hafta Çarşamba günü yayınlanan "O Kafa" başlıklı yazımızda Malatyaspor'un evinde Olimpija Ljublijana ile 2-2 berabere kalmasına tepki göstermiş ve Avrupa Ligi'ni "angarya" gören anlayışı eleştirerek Ülke Puanı ve UEFA Rankings'ten bahsetmiştik.

Çarşamba 07 Ağustos 2019 02:15
O KAFA!

Avrupa Ligi'ndeki maddi getirinin yetersiz olduğunu kabul etmekle beraber, bir Sloven takımının gösterdiği ciddiyeti neden bizim takımlarımız gösteremesin ki?

Çarşamba 31 Temmuz 2019 08:10
ZEİTGEİST

Almanca "zamanın ruhu" demek. Hegel tarafından tanımlanan ve o gün bu gündür kullanılan bir tabir. Bir "şey"in değerini belirleyen, onu öne çıkaran şartların toplamı olarak kısaca tanımlamak mümkün. İzafiyet Teorisi'ni Einstein'dan önce de anlatanlar olduğu halde Einstein'ın yaşadığı dönemin "zeitgeist"ı onun İzafiyet Teorisi'nin anlaşılmasına imkân tanımıştır diye anlayabiliriz.

Çarşamba 24 Temmuz 2019 02:15
IN VİTRO

Bugün 17 Temmuz. (Önceki gün 15 Temmuz'un sene-i devriyesiydi. Şehitlerimize Rahmet, Gazilerimize Âfiyet, Devlet-i Ebed Müddetimize Güç-Kuvvet diliyoruz) Süper Lig'imizin hepsi birbirinden "süper" takımları "Dozer Cemil" sezonuna ellerinden gelen en iyi şekilde hazırlanıyor.

Çarşamba 17 Temmuz 2019 02:25
I SHALL COME BACK!

"Geri döneceğim" demek hemen anladığınız gibi.  Amerika'nın 2. Dünya Savaşı'nda Asya-Pasifik Orduları Komutanı Douglas "Dog" Mac ARTHUR,  1942'de Filipinler Savaşı'nda Japon Ordularına mağlup oluşunun ardından Japonya'yı terk ederken sarf ediyor bu sözü ve bu söz tarihe mâl oluyor.

Çarşamba 10 Temmuz 2019 02:15
BU NE YAMAN ÇELİŞKİ?

Yusuf HAYALOĞLU'nun Hani Benim Gençliğim? isimli şiirinden Ahmet KAYA'nın bestelediği çoook eski bir şarkıydı; "bu ne yaman çelişki anne?/uçurtmam tellere takıldı/hani benim gençliğim ner'de?" diye devam ederdi.

Çarşamba 03 Temmuz 2019 00:00